Fardad Fariba

مرجع دانلود برترین آثار سینمایی دوبله به همراه موسیقی متن

Fardad Fariba

مرجع دانلود برترین آثار سینمایی دوبله به همراه موسیقی متن

Fardad Fariba

«ویلی» و «وید» اثر دونالد بارتلمی

دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۹ ب.ظ

«ویلی» و «وید»
خوب همه ما سی‌دی‌های «ویلی و وید»مان را خریده بودیم، به جز «به من بیچاره کمک کنید». همش همین را می‌گفت . و با «به من بیچاره کمک کنید» نمی‌توان سی‌دی «ویلی و وید» خرید .
همه ما سی‌دی‌های «ویلی و وید»مان را با خود به پارک «ویلی و وید» برده بودیم و آهنگ‌های فوق‌العاده و غمگین «ویلی و وید» را برای حیوانات شهر و سنجاب‌های سیاه پر جنب و جوش، سگ‌های سوخته و کبوترهای کثیف، از سی‌دی پلیر پخش می‌کردیم .
همیشه فکر می‌کردم یک روز «ویلی و وید» خودشان به پارک «ویلی و وید» می‌آیند تا اوضاع را بررسی کنند . ببینند چه کسی در پارک هست و هر کسی چه آهنگی دارد گوش می‌کند .
و شاید «ویلی» (یا «وید») دور پارک بچرخد و به همه چیز سرک بکشد و با این و آن احوال‌پرسی کند «چطوری رفیق؟»
و «ویلی» (یا «وید») به مرد سیاه پوستی که لباس ارتش به تن دارد و در پارک «ویلی و وید» می‌ایستد و هر ده دقیقه یکبار مثل خروس جیغ می‌کشد، لبخند بزند و بگوید «چه خبر رفیق؟»
این چیزهای عجیب یک ذره هم «ویلی» یا «وید» را متعجب نمی‌کند .
و با خود گفتم احتمالا پیش «ویلی» می‌رفتم، اگر «ویلی» آمده بود، و درباره دوستم که مرده بود حرف می‌زدم، واینکه آن موقع چه احساسی داشتم و الان چه احساسی دارم . و «ویلی» می‌گفت «می دونم».
و شاید ازش می‌پرسیدم «جزیره گالوستون» را به یاد می‌آورد؟ می‌پرسیدم هیچ وقت بچه که بوده روی قلعه‌های سیمانی کنار دریا و توپ‌های بزرگ جنگی که دولت دیگر لازمشان نداشت، بازی می‌کرده است ؟ و او می‌گفت «معلومه که بازی می‌کردم» . و می‌پرسیدم آیا هیچ وقت در «بلو جِی» در «بندر سن انتونه» کار کرده است؟ و او می‌گفت «معلومه که کار کرده‌ام».
بعد می‌پرسیدم «ویلی، اون میکروفون‌ها با روکش ابری تو را نمی‌ترساند؟» و او می‌گفت «چرا حسابی من را می‌ترساند اما اجازه نمی‌دهم ترس مانعم شود.»
بعد او ( یا «وید») می‌گوید «خدا حافظ رفیق» وسوار لیموزین سیاهی می‌شود که راننده‌اش تمام این مدت پشت فرمانش منتظر او نشسته است و از پارک «ویلی و وید» خارج می‌شود . و من هیچ وقت او را دوباره نمی‌بینم . اما تا آخر عمر مدیون کمک‌های او هستم .

دونالد بارتلمی‌

Donald Barthelme

مترجم : ضحی کاظمی

  • Fardad Fariba

Donald Barthelme

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی